Softwareontwikkelaar Pragmatic Play introduceert binnenkort een eigen sportsbook-platform. Dit platform geeft spelers de mogelijkheid om sportweddenschappen aan te gaan op verschillende sporten en de populairste competities. Waaronder de NFL. En de Bundesliga en de Premier League.
Sportsbook wordt hiermee het vijfde segment dat de provider gaat bedienen. De vier andere segmenten zijn gokkasten. En live casino, bingo en virtuele sport. Pragmatic Play timmert dus flink aan de weg om marktleider in de iGaming industrie te worden en heeft als hoofddoel om spelers te kunnen voorzien in al hun wensen.
Het aanbod van de sportweddenschappen zal mede worden mogelijk gemaakt door een team van industrie executives die al jaren ervaring hebben in een reeks van B2C operators, zo laat Pragmatic Play weten. Ook zal dus mogelijk zijn om binnen het platform op verschillende competities, markten en evenementen in te zetten.
Omdat verschillende markten zullen worden aangesproken, zal het platform in meerdere talen beschikbaar zijn. De userinterface zal naar verluid erg gebruiksvriendelijk zijn en kan naar eigen wens ingesteld worden door de eindgebruiker. Hiermee kan de aanbieder goed inspelen op het eigen publiek.
Mijlpaal
“De lancering van ons sportsbook markeert een ontzettend trots moment voor Pragmatic Play,” aldus Yossi Barzely, chief business development officer. “We zijn niet bang om nieuwe segmenten aan ons portfolio toe te voegen wanneer wij ervan overtuigd zijn dat we onderscheidend kunnen zijn. Door de wereld van sportweddenschappen toe te treden kunnen we een complete oplossing aanbieden aan bedrijven die op zoek zijn om zichzelf vestigen of die zichzelf willen overstijgen.”
Vicepresident Gareth Crook beaamt deze uitspraak. “Ons team heeft maandenlang onvermoeibaar gewerkt aan een product waarmee wij leading content provider in onze sector kunnen worden. De toevoeging van ons sportsbook product brengt ons een stap verder in onze missie en we hebben de intentie om een product van hoge kwaliteit én betrouwbaarheid te presenteren.”
De opmars van Pragmatic Play
Pragmatic Play is dus bezig aan een flinke opmars in de iGaming-wereld. Begin dit jaar voegde de provider al diverse live baccarat spellen toe aan haar portfolio en onlangs wist het een groot succes op de Latijns-Amerikaanse markt te boeken door een samenwerking met het Argentijnse BPlay aan te gaan.
Maandelijks publiceert Pragmatic Play ongeveer 6 nieuwe gokkasten. Daarnaast heeft de provider ook haar Live Casino en Bingo spellen nog als onderdeel van haar multi-product portfolio. Allemaal beschikbaar binnen één enkele API. CasinoJager is benieuwd wat de toekomst brengt voor deze ambitieuze spelprovider en houdt de ontwikkelingen met smart in de gaten!